20 lipca - Prest - drugie starcie

17:57

Przyszła pora i na Presta. Od dawna mieliśmy niewyrównane rachunki z tą górą:) W końcu gdy przyjechali rodzice udało się wspiąć na jej wierzchołek. Jako, że my pracowaliśmy na rano, wysłaliśmy rodziców najpierw na wycieczkę rowerową do Flåm (punkt pierwszy „obozu rekrutów”, jaki im w Norwegii zafundowaliśmy:)). O 15 spotkaliśmy się z nimi w Aurland i pojechaliśmy razem najpierw na punkt widokowy. Tym razem przy pięknej pogodzie. Mamę trzeba było długo namawiać, żeby oparła się o szklaną przegrodę. W końcu uwierzyła nam, że ona na pewno się nie urwie: )

Zaraz potem wjechaliśmy 1 km dalej na parking, z którego prowadzi krótszy szlak na Presta. Droga w otwartym terenie z przepięknym widokiem na Aurlandsfjord z góry.

Po około 2,5 godzinach marszu dochodzi się na szczyt oznaczony wieżyczką z kamieni. Jest też skrzynka, a w niej księga wejść, gdzie ludzie z całego świata odnotowali swoje wejście na górę. Akurat odpływał statek z portu we Flåm i ładnie wpisał się w pocztówkowy krajobraz.

Po krótkim pikniku – spacer na dół. Cała wycieczka to ok. 4-5 h. Jedna z najpiękniejszych tras widokowych, jakie widzieliśmy. Aurlandsfjorden z perspektywy Presta zapiera dech. Musimy kiedyś tam wrócić - na zachód słońca, albo biwak, bo tereny te nadają się świetnie pod namiot.