dzeszczowo we wrześniu

12:10

W Østerbø dzisiaj spadł śnieg. To już oznaka, że nasz pobyt w Norwegii dobiega końca. Wrzesień był miesiącem wyjątkowo dla nas nieprzyjaznym - sporo deszczu wszechogarniający chłód, sporo pracy, to i organizacja większych wypraw już nie szła z takim tempem jak to było w lipcu czy sierpniu. Jednak nie próżnowaliśmy. Wrzesień był miesiącem, w którym przede wszystkim eksplorowaliśmy najbliższe okolice.
Jednym z punktów, które należało ‘zaliczyć’ była kąpiel we fiordzie. Trzeba przyznać, że zabieraliśmy się do tego kroku bardzo długo. Nadeszła jednak chwila, kiedy przy okazji wyjazdu do Aurlandu (5 września) – małego miasteczka położonego nad fiordem - Kasia zabrała swój strój kąpielowy i plan został zrealizowany w stu procentach. W sumie kąpaliśmy się całe dwie minuty (Przygotowania do wejścia do wody zabrały ok. 30 min).Ku naszemu zaskoczeniu woda nie była zimniejsza niż w jeziorze w Østerbø.

8 września podczas przerwy w pracy Kasia spojrzała na górę obok naszego schroniska i stwierdziła, że tego dnia na nią wyjdziemy. Góra nazywa się Skaimsdalsnuten i ma 1478 m wysokości. Początek naszej trasy pokrywał się z jednym z najpopularniejszych szlaków w okolicy – Langedalen. W pewnym momencie, gdy wyszliśmy już z lasu i po ujrzeniu wodospadów, zeszliśmy ze szlaku i odbiliśmy już na nasz szczyt. Na szczęście był z nami przyszły przewodnik alpejski - Kuba, więc czuliśmy się względnie bezpiecznie, nawet gdy gubiliśmy szlak przy schodzeniu i byliśmy zmuszani do przedzierania się przez chaszcze i kamienie, przez górskie potoki i moczary. Wszystko do końca było pod kontrolą (poza faktem, że Kasia na dzień następny się pochorowała).

16 września wyszło słońce! Kiedy odczekaliśmy pięć minut i nie zaszło, zdecydowaliśmy się wykorzystać ten fakt jak tylko intensywnie się da. Wsiedliśmy w samochód i pojechaliśmy w kierunku pobliskiej tamy, aby wyjść na nienazwany szczyt o wysokości 1511 m npm. Cel został osiągnięty, widoki na norweską jesień bardzo ładne. Krótki acz udany wypad :)

Właśnie się rozpadało. Miejmy nadzieję, że w ostatnim naszym tygodniu pobytu w Norwegii dane nam jeszcze będzie zobaczyć słońce.